6.11.2013

Arvojen mukaan elämisestä


Tämän päivän asiani on pieni, mutta sen taustalla oleva ongelma on mielestäni suuri. Huomaan liian usein selitteleväni, miten eläisin arvojeni mukaan, jos / miten alan elää arvojeni mukaan, kun. Ostan vaateeni kirpputoreilta heti kun minulla on ompelukone, jolla tuunata niitä. Alan vierailla isovanhempieni luona, kun minulla joskus on enemmän aikaa. Luovutan verta sitten, kun minua ei ehkä ala huimata.

Minulla ei uudessa asunnossani ole ollut biojäteroskista. Ei ole ollut roskaämpäriä eikä biojätepusseja. Olen ajatellut, että alan kierrättää huolellisemmin sitten, kun saan hankittua edellämainittuja. Selittely on vienyt energiaani ja aikaani, vaikka samalla ajalla olisin voinut korjata epäkohdan. Olen joutunut tuntemaan häpeää selitellessäni vieraille, miksei minulla ole bijäteroskista, vaikka sanon arvostavani kierrätystä.

Tänään opettelin taittelemaan sanomalehdestä biojätepussin. Aikaa meni maksimissaan viisi minuuttia. Minun ei tarvinnut ostaa uutta roskista eikä biojätepusseja. Enää ei tarvitse selitellä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti